OptiNord AB, ledd av Thomas Johansson tillsammans med sönerna Deon och Darius, bygger på en kultur som skapar positiva ringar på vattnet. Namnet “OptiNord” kommer från ordet optimering – vår passion är att hjälpa er att förbättra och effektivisera er förbrukning. “Nord” beskriver var vi är verksamma: i hela Norden, där vi erbjuder våra optimerade lösningar för förbrukningsartiklar.
Den fräscha gröna färgen i vår logo speglar vårt fokus på hållbarhet, medan den mörkblåa färgen förmedlar trygghet, erfarenhet och stabilitet. Teamet på OptiNord utvecklas snabbt med hjälp av globala samarbetspartners, och vi lanserar nu tre nya varumärken specifikt anpassade för den nordiska marknaden.
Även om vi har ett nytt namn är det fortfarande samma personal som ni känner sedan tidigare. Vi erbjuder, som alltid, hållbara alternativ för emballering, skyddsmaterial och hygienprodukter, och möjligheten att optimera er förbrukning är nu större än någonsin med vårt breda sortiment.